Ja sido ne merkiksi käteesi, ja ne olkoot muistolauseena sinun otsallasi. (5Moos. 6:8)
Tefillin on kaksi mustaa boxia, joissa on nahkaremmit kiinnittämistä varten; toinen tulee otsalle ja toinen käsivarteen. Boxien päällä on kolmi- ja nelihaaraiset shin-kirjaimet ja sisällä on määrätyt Tooran jakeet. Selityksen mukaan toimitus ei liity hurskauden harjoittamiseen millään tavalla.
Jatkoa edelliseen kirjoitukseen:
"Se tuli josta puhumme tässä, on jumalinen tuli, Yehidah, tulien tuli...Jumalallinen tuli, jota käsittelemme on helluntain tuli, joka laajenee kaksinaisuudesta, Abbasta ja Aimasta, ja jota symbolivat Shin-kirjaimen neljä kärkeä. Joten, jos tahdomme Shin-kirjaimen tulemista neljään kärkeen - nyt kun tiedämme sen merkityksen - meidän täytyy sanoa; "kunnioittamme Isäämme ja Äitiämme", sillä Shin-kirjaimen neljä kärkeä ovat Iod-Hei-Vav-Hei. Tämä nimi tosin on sukupuoleton ja se tarkoittaa "fallos-kohtu mies-nainen" - tai toisin sanoen Jah-Havah, "isä-äiti". Sen vuoksi Shin-kirjain neljän kärjen kanssa selitetään tällä tavoin: "Abba Elohim ja Aima Elohim". Abba on Isä ja Aima on äiti...Tefillin on kaksi mustaa boxia, joissa on nahkaremmit kiinnittämistä varten; toinen tulee otsalle ja toinen käsivarteen. Boxien päällä on kolmi- ja nelihaaraiset shin-kirjaimet ja sisällä on määrätyt Tooran jakeet. Selityksen mukaan toimitus ei liity hurskauden harjoittamiseen millään tavalla.
Jatkoa edelliseen kirjoitukseen:
..Tulevan maailman saapuminen riippuu tahdonvoimastamme. Se ei riipu mistään muusta tapahtumasta meidän ulkopuolellamme. Jos haluamme olla osallisia "tulevasta maailmasta", uudesta kultakaudesta, meidän on aktivoitava tuli toimintaan itsessämme; tämä on ainoa tapa. Saadaksemme voitelun tulella, meidän on kontrolloitava tulta animaalisessa sielussamme, Nefesissä, joka on meidän luissamme, luiden ytimissä, veressä, lihassamme - siis fyysisessä ruumiissamme..
....Näin kolmiatominen tuli (kolmisakarainen shin-kirjain) joka meillä on päässämme muuttuu neliatomiseksi tuleksi, joka on SYMBOLI TEFILINILLE. Tefilin asetetaan päähän kahden Shin-kirjaimen kanssa; Shin, jossa on kolme kärkeä ja Shin, jossa on neljä kärkeä. Ymmärrä, että nämä kaksi Shin-kirjainta symboloivat jakaantumista, logos-tulen levittäytymistä vihkiytymisessä, joka muuntaa seksuaalisen voiman.
Tämä kolmiatominen tuli laskeutuu neljäntenä voimana päästä ”käteen ja käsivarteen” (=fallos). Iod יד kirjain on pieni pilkku, joka aloittaa sanan יהוה Iod-Hei-Vav-Hei. Iod on heprealaisen aakkoston kymmenes kirjain ja se vastaa Sefira Malkuthia. יד Jod (käsi) raajan päässä, on יד Jod, joka on samalla tasolla kuin יד Jod (fallos).
Toinen boksi, jonka kabbalistit käyttävät tässä traditiossa, sidotaan käsivarteen. He kiertävät nahkaremmin ensin hauiksen ympärille, se liittyy kolmen ensisijaisen voiman laskeutumiseen Iod-Havahiin, יד Jodin (käsivarren) kautta Daathiin/Briahiin. Sitten he käärivät samalla nahkaremmillä kyynärvartensa seitsemän kertaa, ja lopuksi remmi päättyy heidän käteensä, יד Jod keskisormen ympärille.
Nämä seitsemän kierrosta tarkoittavat Daathin kaksinaisuuden ilmaisemaa kolmea ensisijaista voimaa (Kether, Chokmah, Binah) seuraavien niiden alla olevien seitsemän sefirotin kautta: Chesed, Geburah, Tiphereth, Netzach, Hod, Yesod ja lopulta שבעה Shebbah, seitsemäs, Malkuth, Iod (käsi), joka on samalla tasolla kuin Jod (fallos), jota edustaa שבתאי Shabbathai (=Saturnus, Binah), keskisormi. Tefiliniä sitoessaan nämä kabbalistit lukevat Tooraa ottaakseen vastaan "valaistumisen".
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti