17 Sillä hän, Herodes, oli lähettänyt ottamaan kiinni Johanneksen, sitonut ja pannut hänet vankeuteen veljensä Filippuksen vaimon, Herodiaan, tähden. Sillä Herodes oli nainut hänet,
18 ja Johannes oli sanonut Herodekselle: "Sinun ei ole lupa pitää veljesi vaimoa"
19 Ja Herodias piti vihaa häntä vastaan ja tahtoi tappaa hänet, mutta ei voinut.
20 Sillä Herodes pelkäsi Johannesta, koska tiesi hänet vanhurskaaksi ja pyhäksi mieheksi, ja suojeli häntä. Ja kun hän kuunteli häntä, tuli hän epäröivälle mielelle monesta asiasta; ja hän kuunteli häntä mielellään.
21 Niin tuli sopiva päivä, kun Herodes syntymäpäivänään piti pitoja ylimyksilleen ja sotapäälliköille ja Galilean ensimmäisille miehille.
22 Ja Herodiaan tytär tuli sisälle ja tanssi, ja se miellytti Herodesta ja hänen pöytävieraitaan. Niin kuningas sanoi tytölle: "Ano minulta, mitä ikinä tahdot, niin minä annan sinulle".
23 Ja hän vannoi tytölle: "Mitä ikinä minulta anot, sen minä annan sinulle, vaikka puolet valtakuntaani".
24 Niin hän meni ulos ja sanoi äidilleen: "Mitä minä anon?" Tämä sanoi: "Johannes Kastajan päätä".
25 Ja hän meni kohta kiiruusti sisälle kuninkaan luo, pyysi ja sanoi: "Minä tahdon, että nyt heti annat minulle lautasella Johannes Kastajan pään".
26 Silloin kuningas tuli hyvin murheelliseksi, mutta valansa ja pöytävierasten tähden hän ei tahtonut hyljätä hänen pyyntöään.
27 Ja kohta kuningas lähetti henkivartijan ja käski tuoda Johanneksen pään.
28 Niin vartija meni ja löi häneltä pään poikki vankilassa ja toi hänen päänsä lautasella ja antoi sen tytölle, ja tyttö antoi sen äidillensä.
Mark. 6
Miellyttämisen kierre:
- Herodes halusii miellyttää ylhäisiä pöytävieraitaan
- Herodiaan tytär tanssi miellyttääkseen Herodesta ja tämän pöytävieraita
- Herodes tahtoi miellyttää tytärtä, ja käski tämän pyytää häneltä mitä tahansa, niin hän sen antaisi.
- Herodiaan tytär halusi miellyttää äitiään.
- Tytär kysyi äidiltään, mitä hän pyytäisi Herodekselta. Kun äiti käski häntä pyytämään Johannes Kastajan päätä lautasella, ei tytär pysähtynyt miettimään, oliko tällainen pyyntö moraalisesti oikein ja kohtuullinen.
Herodes ei olisi halunnut mestauttaa Johannesta, mutta hän halusi miellyttää sekä Herodiaan tytärtä, että pöytävieraitaan ja myös valansa velvoittamana hän käski tuoda Johannes Kastajan pään lautasella.
Tässä tanssitaan ihmisten pillin mukaan. Johannes Kastaja menetti päänsä tämän valheellisen mielistelyn ilmapiirin vuoksi.
Samoin on käynyt tänä päivänä Kristus-ruumiille.
Minulle tuli mieleen lapsikaste.
Uskovat eivät hyväksyneet sitä aikaisemmin, mutta sitten löytyi yhdistävä tekijä; ekumenia. Suurin osa seurakunnista on sitoutunut ekumeniaan ja he viettävät pitojaan ylimysten ja ensimmäisten miesten seurassa. Samalla kun he tunnustavat ekumenian jäsenkirkkojen jäsenet veljikseen ja sisarikseen, he sitoutuvat myös tunnustamaan heidän oppinsa oikeiksi. Tämän vuoksi he joutuvat olemaan mieliksi luterilaiselle, katoliselle ja ortodoksikirkolle, jotka 'vanhurskauttavat ' vauvan lapsikasteessa (puhumattakaan niiden muista traditioista, opeista ja katekismuksista).
Valheellisen mielistelyn ilmapiirin vuoksi lapsikaste on tabu, josta ei sovi puhua ja näin se hiljaisesti hyväksytään tasavertaisena pelastuksen tienä. 'Armo riittää ja tärkeintähän on rakkaus.'
Valtion kirkko, itseasiassa sen taustalla oleva katolinen äitikirkko, on saanut uskovat tanssimaan oman pillinsä mukaan.
Mieleeni nousi myös joulu.
Uskovat tietävät, että Jeesus ei syntynyt 25.12, vaan että se oli Baabelin aurinkojumalan syntymäpäivä. He myös tietävät, että Raamattu ei ilmoita Jeesuksen syntymän päivämäärää, eikä kehoita syntymäpäivän viettoon.
Keisarilla ei siis ole vaatteita, mutta, totuudesta viis, leikitään, että sillä on. Jatketaan tanssimista Baabelin pillin tahdissa.
Monet väittävät, että joulu on erinomaista aikaa 'evankeliointiin'. Totuus on kuitenkin se, että ainoastaan veren evankeliumissa on elämää synnyttävää voimaa. Jouluna on niin paljon touhua ja muistettavaa, lisäksi sen kaiken peittää paksu uskonnollisuuden vaippa, jonka läpi veren evankeliumi ei pääse.
Joulun oravanpyörästä ei niin vaan hypätäkään pois, jos vaikka tahtoisikin. Täytyy olla mieliksi niin moneen suuntaan.
seurakunta
- eletään ekumeniassa ja seurakunnassa täytyy järjestää joulujuhla, koska valtionkirkkokin juhlii
- muissakin seurakunnissa vietetään joulua, emmekä me voi poiketa käytännöstä
- seurakunnat eivät ole itsenäisiä, vaan niillä on oman lahkonsa katto-organisaatio, jonka sääntöjen puitteissa ne toimivat
- seurakuntalaiset odottavat ja tahtovat kuitenkin viettää joulua
- traditio velvoittaa
yksilö
- lasten vuoksi täytyy, sillä kouluissa valmistellaan ja vietetään joulujuhlaa
- lasten vuoksi täytyy, sillä muuten he pettyvät
- vanhempien vuoksi täytyy, sillä muuten he pettyvät
- sukulaisten vuoksi täytyy, sillä muuten he pettyvät
- jouluvieraiden vuoksi täytyy, sillä muuten he pettyvät
- traditio velvoittaa
Kuten Herodeskin kuunteli mielellään Johannes Kastajaa, samoin myös seurakunta mielellään kuuntelee Herraa, mutta valansa ja pöytävieraiden vuoksi, pää on leikattu lautaselle. Itseasiassa, monia seurakuntia ohjaileekin joko näkyvissä tai piilossa oleva matriarkka, Iisebel.
Ilman päätä kokoukset ovat kuolleita ja tyhjiä, vaikka ne näyttäisivätkin olevan iloa ja touhua täynnä.
KUOLLEET KALAT KELLUVAT VIRRAN MUKANA
18 ja Johannes oli sanonut Herodekselle: "Sinun ei ole lupa pitää veljesi vaimoa"
19 Ja Herodias piti vihaa häntä vastaan ja tahtoi tappaa hänet, mutta ei voinut.
20 Sillä Herodes pelkäsi Johannesta, koska tiesi hänet vanhurskaaksi ja pyhäksi mieheksi, ja suojeli häntä. Ja kun hän kuunteli häntä, tuli hän epäröivälle mielelle monesta asiasta; ja hän kuunteli häntä mielellään.
21 Niin tuli sopiva päivä, kun Herodes syntymäpäivänään piti pitoja ylimyksilleen ja sotapäälliköille ja Galilean ensimmäisille miehille.
22 Ja Herodiaan tytär tuli sisälle ja tanssi, ja se miellytti Herodesta ja hänen pöytävieraitaan. Niin kuningas sanoi tytölle: "Ano minulta, mitä ikinä tahdot, niin minä annan sinulle".
23 Ja hän vannoi tytölle: "Mitä ikinä minulta anot, sen minä annan sinulle, vaikka puolet valtakuntaani".
24 Niin hän meni ulos ja sanoi äidilleen: "Mitä minä anon?" Tämä sanoi: "Johannes Kastajan päätä".
25 Ja hän meni kohta kiiruusti sisälle kuninkaan luo, pyysi ja sanoi: "Minä tahdon, että nyt heti annat minulle lautasella Johannes Kastajan pään".
26 Silloin kuningas tuli hyvin murheelliseksi, mutta valansa ja pöytävierasten tähden hän ei tahtonut hyljätä hänen pyyntöään.
27 Ja kohta kuningas lähetti henkivartijan ja käski tuoda Johanneksen pään.
28 Niin vartija meni ja löi häneltä pään poikki vankilassa ja toi hänen päänsä lautasella ja antoi sen tytölle, ja tyttö antoi sen äidillensä.
Mark. 6
Miellyttämisen kierre:
- Herodes halusii miellyttää ylhäisiä pöytävieraitaan
- Herodiaan tytär tanssi miellyttääkseen Herodesta ja tämän pöytävieraita
- Herodes tahtoi miellyttää tytärtä, ja käski tämän pyytää häneltä mitä tahansa, niin hän sen antaisi.
- Herodiaan tytär halusi miellyttää äitiään.
- Tytär kysyi äidiltään, mitä hän pyytäisi Herodekselta. Kun äiti käski häntä pyytämään Johannes Kastajan päätä lautasella, ei tytär pysähtynyt miettimään, oliko tällainen pyyntö moraalisesti oikein ja kohtuullinen.
Herodes ei olisi halunnut mestauttaa Johannesta, mutta hän halusi miellyttää sekä Herodiaan tytärtä, että pöytävieraitaan ja myös valansa velvoittamana hän käski tuoda Johannes Kastajan pään lautasella.
Tässä tanssitaan ihmisten pillin mukaan. Johannes Kastaja menetti päänsä tämän valheellisen mielistelyn ilmapiirin vuoksi.
Samoin on käynyt tänä päivänä Kristus-ruumiille.
###
Minulle tuli mieleen lapsikaste.
Uskovat eivät hyväksyneet sitä aikaisemmin, mutta sitten löytyi yhdistävä tekijä; ekumenia. Suurin osa seurakunnista on sitoutunut ekumeniaan ja he viettävät pitojaan ylimysten ja ensimmäisten miesten seurassa. Samalla kun he tunnustavat ekumenian jäsenkirkkojen jäsenet veljikseen ja sisarikseen, he sitoutuvat myös tunnustamaan heidän oppinsa oikeiksi. Tämän vuoksi he joutuvat olemaan mieliksi luterilaiselle, katoliselle ja ortodoksikirkolle, jotka 'vanhurskauttavat ' vauvan lapsikasteessa (puhumattakaan niiden muista traditioista, opeista ja katekismuksista).
Valheellisen mielistelyn ilmapiirin vuoksi lapsikaste on tabu, josta ei sovi puhua ja näin se hiljaisesti hyväksytään tasavertaisena pelastuksen tienä. 'Armo riittää ja tärkeintähän on rakkaus.'
Valtion kirkko, itseasiassa sen taustalla oleva katolinen äitikirkko, on saanut uskovat tanssimaan oman pillinsä mukaan.
#
Mieleeni nousi myös joulu.
Uskovat tietävät, että Jeesus ei syntynyt 25.12, vaan että se oli Baabelin aurinkojumalan syntymäpäivä. He myös tietävät, että Raamattu ei ilmoita Jeesuksen syntymän päivämäärää, eikä kehoita syntymäpäivän viettoon.
Keisarilla ei siis ole vaatteita, mutta, totuudesta viis, leikitään, että sillä on. Jatketaan tanssimista Baabelin pillin tahdissa.
Monet väittävät, että joulu on erinomaista aikaa 'evankeliointiin'. Totuus on kuitenkin se, että ainoastaan veren evankeliumissa on elämää synnyttävää voimaa. Jouluna on niin paljon touhua ja muistettavaa, lisäksi sen kaiken peittää paksu uskonnollisuuden vaippa, jonka läpi veren evankeliumi ei pääse.
Joulun oravanpyörästä ei niin vaan hypätäkään pois, jos vaikka tahtoisikin. Täytyy olla mieliksi niin moneen suuntaan.
seurakunta
- eletään ekumeniassa ja seurakunnassa täytyy järjestää joulujuhla, koska valtionkirkkokin juhlii
- muissakin seurakunnissa vietetään joulua, emmekä me voi poiketa käytännöstä
- seurakunnat eivät ole itsenäisiä, vaan niillä on oman lahkonsa katto-organisaatio, jonka sääntöjen puitteissa ne toimivat
- seurakuntalaiset odottavat ja tahtovat kuitenkin viettää joulua
- traditio velvoittaa
yksilö
- lasten vuoksi täytyy, sillä kouluissa valmistellaan ja vietetään joulujuhlaa
- lasten vuoksi täytyy, sillä muuten he pettyvät
- vanhempien vuoksi täytyy, sillä muuten he pettyvät
- sukulaisten vuoksi täytyy, sillä muuten he pettyvät
- jouluvieraiden vuoksi täytyy, sillä muuten he pettyvät
- traditio velvoittaa
###
Kuten Herodeskin kuunteli mielellään Johannes Kastajaa, samoin myös seurakunta mielellään kuuntelee Herraa, mutta valansa ja pöytävieraiden vuoksi, pää on leikattu lautaselle. Itseasiassa, monia seurakuntia ohjaileekin joko näkyvissä tai piilossa oleva matriarkka, Iisebel.
Ilman päätä kokoukset ovat kuolleita ja tyhjiä, vaikka ne näyttäisivätkin olevan iloa ja touhua täynnä.
KUOLLEET KALAT KELLUVAT VIRRAN MUKANA
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti