lauantai 11. helmikuuta 2017

Minun lampaani kuulevat minun ääntäni

1 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
2 Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.
3 Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.
4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.
5 Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."
Joh. 10:1-5

Jeesus sanoo, että hänen lampaansa kuulevat hänen äänensä eivätkä ne seuraa vierasta, vaan pakenevat.

7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää (lampaat palkkalaisen kädestä) ja hajottaa ne.
13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
Joh. 10:7-15


***

Eikö luterilaisessa kirkossa ole Jeesuksen lampaita? Eivätkö he kuule Jeesuksen ääntä?

Valtaosa heidän kirkkonsa jäsenistä on uudestisyntymättömiä, lapsikasteella petettyjä.

Valtaosa heidän johtajistaan on korkeapalkkaisia jumalattomia teologeja, joiden pahat mielipiteet ja teot ovat kaikkien nähtävissä. Miksi Jeesuksen lampaat ovat Raamatun varoituksista huolimatta jääneet heidän johdettavakseen? Näinkö Jeesus käskee tehdä?

Kirkkolaitos on näille lampaille niin rakas, että ne eivät tahdo jättää sitä, vaan jäävät henkensä kaupalla kauhistelemaan sen jumalattomuutta ja mieluummin rukoilevat, että heidän johtajansa uudestisyntyisivät elävään uskoon??? Näinkö Jeesus käskee tehdä?

Ikäänkuin kirkkolaitos tässä lopun ajassa vielä puhdistuisi ja oppeineen nousisi kunniaan??? Niinkö Raamattu lupaa?

14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen saastaisiin, epäpyhiin asioihin koskeko (haptomai) takertuko/kiinnittäkö itseänne; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
2. Kor. 6:14-18

haptomai 680 (36)
1) to fasten one's self to, adhere to, cling to
1a) to touch
1b) of carnal intercourse with a women or cohabitation
1c) of levitical practice of having no fellowship with heathen practices. Things not to be touched appear to be both women and certain kinds of food, so celibacy and abstinence of certain kinds of food and drink are recommended.
1d) to touch, assail anyone

Se, mitä Jumala ei ole seurakuntaan säätänyt, on saastaista ja epäpyhää. Se on vierasta tulta, jonka yllä on Jumalan viha ja tuomio.

HERÄTKÄÄ JO!!!

***

27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he (lampaat, jotka SEURAAVAT minua) eivät ikinä huku, eikä kukaan (ihminen) ryöstä heitä (lampaita, jotka SEURAAVAT minua) minun kädestäni.
29 Minun Isäni, joka on heidät (lampaat, jotka SEURAAVAT minua) minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä (lampaita, jotka SEURAAVAT minua) minun Isäni kädestä:-
30 Minä ja Isä olemme yhtä."
Joh. 10:27-30

46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
47 Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.
48 Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu.
49 Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri."
Luuk. 6:46-49

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti