lauantai 25. toukokuuta 2019

Tulkaa, minun Isäni siunatut!

31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'TULKAA, MINUN ISÄNI SIUNATUT, JA OMISTAKAA SE VALTAKUNTA, JOKA ON OLLUT TEILLE VALMISTETTUNA MAAILMAN PERUSTAMISESTA ASTI.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
Matt. 25:31-36

Jumala siis perusti maailman ja loi valtakunnan - tai oikeastaan Kuningaskunnan, jonka Kuningas Hän on. Hän loi kaiken hyväksi ja harmoniseksi. Ennen syntiinlankeemusta Hänen Tooransa/opetuksensa, rakkautensa ja hyvyytensä vallitsi koko luomakunnassa eikä kuolemaa vielä ollut. Syntiinlankeemuksen jälkeen tuli kuolema, "Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme"  (Room. 6:23)

Adam ja Eeva karkoitettiin pois Paratiisista, tämän maailman ruhtinaan hallintoalueelle, elättämään itsensä "vaivaa nähden koko elinaikansa" ja "syömään leipäänsä otsa hiessä".

23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
24 Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.
1Moos. 3:23-24

Paratiisin tie suljettiin, mutta Jumalalla oli jo ennen aikojen alkua valmiina Pelastussuunnitelma Poikansa viattoman uhrin kautta, sillä "ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista" (Hepr.9:22). Uuteen Maahan me pääsemme vasta ylösnousemuksen kautta, sillä Jeesus Kristus on luvannut herättää omansa kuolleista iankaikkiseen elämään.

Uskovina ME ODOTAMME "uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu".

Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
2. Piet. 3:13

22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
Room. 8:22-23

Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.
Ilm. 21:27

Se Kuningaskunta on ollut olemassa jo maailman perustamisesta,
mutta MEIDÄN TÄYTYY  MUUTTUA: 

Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
Room. 12:2

Lihallisina ja itsekkäinä me emme ole arvollisia astumaan iankaikkiseen Kuningaskuntaan.
Palataan takaisin Matt.25, josta aloitin:

31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'TULKAA, minun Isäni siunatut, ja OMISTAKAA SE VALTAKUNTA, JOKA ON OLLUT TEILLE VALMISTETTUNA MAAILMAN PERUSTAMISESTA ASTI.
35 SILLÄ 
minun oli NÄLKÄ - ja te annoitte minulle syödä; 
minun oli JANO - ja te annoitte minulle juoda; 
minä olin OUTO  -  ja te otitte minut huoneeseenne;
minä olin ALASTON - ja te vaatetitte minut; 
minä SAIRASTIN - ja te kävitte minua katsomassa; 
minä olin VANKEUDESSA - ja te tulitte minun tyköni.'
Matt. 25:31-36

SILLÄ;
TE OLETTE MUUTTUNEET MINUN KALTAISIKSENI,
KIRKKAUDESTA KIRKKAUTEEN,
RAKKAUDESTA ON TULLUT TEIDÄN LUONTONNE.

TE PIDITTE HUOLTA MINUN TARPEISTANI,
ETTE KATSONEET HENKILÖÖN, 
ETTE SUKUUN, ROTUUN, SUKUPUOLEEN,
ETTE ASEMAAN, 
ETTE VARALLISUUTEEN, 
ETTEKÄ OPPIARVOIHIN.

TE ANNOITTE MINULLE PYYTEETTÖMÄSTI OMASTANNE;
VAROISTANNE JA AJASTANNE 

6 Eikö tämä ole paasto, johon minä mielistyn: että avaatte vääryyden siteet, irroitatte ikeen nuorat, ja päästätte sorretut vapaiksi, että särjette kaikki ikeet?
7 Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi?
Jes. 58:6-7

Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.
Jaak. 1:27

'TULKAA, MINUN ISÄNI SIUNATUT, 
JA OMISTAKAA SE VALTAKUNTA, 
JOKA ON OLLUT TEILLE VALMISTETTUNA 
MAAILMAN PERUSTAMISESTA ASTI!'

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti