sunnuntai 10. marraskuuta 2019

Korkeimman voima varjoaa sinut

Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi. 
Luuk. 1:35


Pyhä Henki on Jumalan, Korkeimman voima - eikä "Jumaluuden kolmas persoona". 
Sen vuoksi sitä lasta, joka Mariasta oli syntyvä, on kutsuttava pyhäksi - Jumalan Pojaksi. 


Enkeli vastasi hänelle: ”Pyhä Henki tulee päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut. Siksi myös sitä Pyhää, joka syntyy, kutsutaan Jumalan Pojaksi.(RK)

Ja enkeli vastasi ja sanoi hänelle: Pyhä Henki tulee sinun päälles ja Ylimmäisen voima varjoo sinun: sentähden myös se pyhä, joka sinusta syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi. (Biblia)

And the angel answered her, “The Holy Spirit will come upon you, and the power of the Most High will overshadow you; therefore the child to be born will be called holy—the Son of God. (ESV)

https://www.biblegateway.com/verse/en/Luke%201:35

Jumalaa ei ole kukaan nähnyt.
Jumala on pyhä ja Jumala on Henki - Jumala on Pyhä Henki. 
Pyhä Henki on Jumalan henki; Korkeimman voima.


Jumala on Henki, ja niiden, jotka häntä palvovat, tulee palvoa hengessä ja totuudessa. (RK)
Joh. 4:24

25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

Hes. 36:25-27


Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
1Joh. 4:12



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti