keskiviikko 19. heinäkuuta 2017

Selfie


Selfie eli itse otettu omakuva on tämän ajan ilmiö. Selfie kuvaa hyvin ihmisen äärimmäistä itsekeskeisyyttä; "Katsokaa Minua, taputtakaa kun Minä esiinnyn!"  Pieni lapsi on aadamilaisen luontonsa vuoksi syntymästään itsekäs, mutta hänen tulisi varttuessaan oppia elämään yhteisössä ja huomioimaan myös toisia. 

Olen aiemmin kirjoittanut, että saatananpalvonta on heidän oman määritelmänsä mukaan "itsen palvontaa". Se on antikristuksen henki.

“The idea of Antichrist is an unspoken knowledge that every person has, it’s just the acceptance of yourself as a powerful being who can make their own decisions.” 
- Marilyn Manson

"Antikristuksen käsite on se ääneensanomaton tieto, joka on jokaisella ihmisellä, se on yksinkertaisesti itsensä hyväksyminen voimakkaana olentona, joka voi tehdä omat päätöksensä."

"Satanism is about worshipping yourself, because you are responsible for your own good and evil."
- Marilyn Manson

"Satanismi on itsenpalvontaa, koska sinä olet vastuullinen omasta hyvyydestäsi ja pahuudestasi".

Ihmisen oma syntymäpäivä on saatananpalvojien korkein juhla, sillä se korottaa juhlan aiheeksi ihmisen itsensä. Okkultisti Aleister Crowleyn perustaman itsekkyyden ja riipumattomuuden uskonnon, Theleman, keskeinen laki on: "Tee mitä tahdot". Antikristuksen henki on häikäilemätön itsekeskeisyys. Se näkyy paisuneena viihdemaailmana ja ylivyöryvänä seksinä. Minä-minä ja mulle-mulle.

Jumala tahto on, että toisimme kaikki asiamme Hänelle, kysyisimme Hänen apuaan ja olisimme riippuvaisia Hänestä. Että etsisimme kaikessa Hänen totuuttansa emmekä luottaisi ihmisviisauteen. Uskovan päämääränä on tulla Jeesuksen kaltaiseksi eli kuolla oman lihansa itsekkäille vaatimuksille, kääntää huomio pois omasta itsestä ja nöyrtyä palvelemaan toisia. 

36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
Matt. 22:36-40

Moni vanhakin uskova tulee seurakunnan kokouksiin usein omista lähtökohdista käsin, etsimään siunauksia itselleen. Hätäänsä huutavia potilaita on valtaisat määrät, vaikka uskonvuosien perusteella heidän pitäisi jo olla palvelevia sotilaita. 

Sentähden on myös monta heikkoa ja sairasta teidän seassanne, ja moni makaa. (biblia)
1. Kor. 11:30

Rakkauden ei tulisi rajoittua kokouksen puoleentoista tuntiin, vaan meidän tulisi antaa aikaamme ja apuamme myös kokoussalin seinien ulkopuolella. Autottomalle voi tarjota kyytiä kotiin ja vaikka kauppareissuillekin, ettei tarvitse painavia kasseja kantaa. Hyviä tekoja tekevä ei odota maksua teoistaan eikä kuuluta niitä julki, hän tietää että Jumala näkee ja maksaa salassa. Yksinäisen voi kutsua kylään ja sairastavia voi käydä katsomassa. Vähimpien veljien ja sisarten silmistä katsoo Jeesus itse.

Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.
Jaak. 1:27

35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
40 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
Matt. 25:35-40


ALMUT JA AVUSTUKSET

Menestysteologit opettavat: "joka runsaasti kylvää, se runsaasti niittää", eli "Jumalalle annettu" rahauhri on kuin pajatso, joka antaa aina pelaajalleen voittoja. Antamisen peruste on silloin vääristynyt ja perimmäinen ajatus on itsekäs oma napa: "mitä minä tämän antamisesta hyödyn". Sen sijaan motiivi pitäisi olla myötätunto ja rakkaus puutteessa elävää lähimmäistä kohtaan. Paavali teki keräyksiä erityisesti pyhien avustamista varten. 

"Almujen antaminen" on osa koulutusta epäitsekkyyteen. Meidän tulee oppia antamaan omastamme - ja vieläpä oikeaan osoitteeseen, sille joka avustusta tarvitsee.

14 Kuitenkin teitte hyvin, kun otitte osaa minun ahdinkooni.
15 Tiedättehän tekin, filippiläiset, että evankeliumin alkuaikoina, kun lähdin Makedoniasta, ei mikään muu seurakunta kuin te yksin käynyt minun kanssani tiliyhteyteen annetusta ja vastaanotetusta.
16 Sillä Tessalonikaankin te minulle kerran, jopa kahdesti, lähetitte, mitä tarvitsin.
17 Ei niin, että haluaisin lahjaa, vaan minä haluan teidän hyväksenne karttuvaa hedelmää.
Fil. 4:14-17

1 Pyhien avustamisesta (diakonia) minun tosin on tarpeetonta kirjoittaa teille;
2 sillä minä tunnen teidän alttiutenne...
2. Kor. 9:1-

Meidän oli vain muistaminen köyhiä, ja juuri sitä minä olenkin ahkeroinut tehdä.
Gal. 2:10

logia 3048 (2) - köyhille kerättävä avustus
from 3056 (in the commercial sense)
1) a collection
1a) of money gathered for the relief of the poor

1 Cor. 16:1-2

eleemosune 1654 (14) - hyväntekeväisyys, almu köyhille
from 1656; eleos - armollisuus, hyvä tahto ja halu auttaa
1) mercy, pity
1a) esp. as exhibited in giving alms, charity
2) the benefaction itself, a donation to the poor, alms

Matthew 6:2-4
Luke 11:41; 12:33
Acts 3:2; 3:10; 9:36; 10:2; 10:4; 10:31; 24:17


ITSEKESKEISYYS VIIMEISINÄ PÄIVINÄ

1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita (philautos), rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita...
2Tim. 3:1-

philautos 5367 (1) - itseään rakastavia, oman napansa ympärillä pyörivä
1) loving one's self
2) too intent on one's interest, selfish

Paavalin kirje Timoteukselle on opetuskirje seurakunnalle; se puhuu uskovista ja uskoville. Siinä missä maailma hukkuu omaan itsekkyyteensä, myös maailmanhenkiset uskovat vajoavat samaan suohon.

4 ...pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa (philedonos) enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
2Tim. 3:4

philedonos 5369 (1) - rakastaa nautintoja, mielihyvää, huvitusta
from 5384 and 2237
1) loving pleasure

hedone 2237 (5)
from handano (to please)
1) pleasure
2) desires for pleasure

Luuk. 8:14
Tiit. 3:3
Jaak. 4:1
Jaak. 4:3
2Piet. 2:13

Hedonismi (kreik. hedone, 'nautinto', 'mielihyvä') on elämänfilosofian oppi, joka asettaa nautinnon tai mielihyvän keskeiseen rooliin tai tavoiteltavaksi. 

5 ...heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
2Tim. 3:5

He kieltävät Jumalan muuttavan voiman elämässään; he eivät suostu muuttumaan.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti