keskiviikko 19. huhtikuuta 2017

Aamun ajatelmia

Jumala on auktoriteetti Jeesuksen yläpuolella.

Jeesus ei ole Jumala eikä Isä.

Pyhä Henki ei ole Jumala.

Kolminaisuusoppi on katolinen sepitelmä.

Ihminen Jeesus teki Isän Jumalan tekoja Isänsä nimessä.

Jokainen, joka on Jeesuksessa, jossa Jeesus elää, on valtuutettu toimimaan Jeesuksen nimessä.

Tekojen perimmäinen toimija on edelleen Isä Jumala, ei Jeesus.

Ihminen, Jeesus on välimies ihmisen ja Jumalan välillä. Yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä (1. Tim. 2:5)

Isä Jumala on kaiken elämän lähde, El Shaddai; Jumala, jolla on "äidin rinnat".

Jeesus ei ole itsenäinen toimija, hän antoi meille esimerkin alistamalla oman tahtonsa täysin Isän auktoriteetin alle.

Jeesus antaa kaiken kunnian Isälle.

Jeesus sanoo: "Seuraa minua".

Me palvelemme Jumalaa välillisesti olemalla kuuliaiset Jeesukselle. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä. 1. Joh. 2:23

Meidän tulee rukoilla Pyhässä Hengessä Isää Jumalaa Jeesuksen nimessä.

Apostolit eivät rukoilleet eivätkä ylistäneet Jeesusta, vaan Isää Jumalaa Jeesuksen kautta.

Koska Jeesus ei fyysisesti ole enää maan päällä, on hän, tai oikeastaan Isä, lähettänyt meille Pyhän Henkensä voidakseen jatkaa työtään meidän kauttamme ihmisten keskuudessa.

Jeesus ei voinut lähettää Pyhää Henkeä ennenkuin hän itse oli astunut, tai oikeastaan otettu ylös taivaisiin.

Te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!" Room. 8:15

Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa Room. 8:9

Olemmeko ymmärtäneet, että me olemme tehneet vapaaehtoisesti vaihtokaupan, jossa olemme luovuttaneet vaihdossa vanhan lihallisen elämämme saadaksemme Hänen vanhurskautensa. Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Room. 14:8

Jeesus on sinun Herrasi, jos lihallisuutesi ja järkeilysi on ristille naulittuna. Muuten se on vain uskonnollinen fraasi, huulten höpinää. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Matt. 7:21

Jeesus kulkee ja toimii maan päällä Henkensä kautta omissaan. Hän katsoo sinua jokaisen veljesi ja sisaresi silmien kautta. 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'. Matt. 25:40

Me olemme muukalaisia; meitä ei ole kutsuttu viihdyttelemään itseämme maailmassa.

Joka tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen. Jaak. 4:4

Tie on kivinen, mutta Jumalan ihme on siinä, että Henki antaa meille voiman nousta olosuhteitten yläpuolelle ja ahdistuksissakin ylistää ja kiittää Jumalaa. Jeesuksen seuraajalle kuuluu osallisuus Kristuksen kärsimyksiin ja pilkkaan. Paavali sanoo, että ahdistukset ovat meidän kerskauksemme.

Jokaisen uskovan tulee suostua kastattamaan itsensä Jeesuksen kuolemaan ja nimeen, jotta hän saisi Pyhän Hengen lahjan ja voiman vastustaa syntiä ja elää pyhää elämää Jeesuksen esimerkkiä seuraten.

Uudestisyntyminen - ei  kaste - liittää meidät Kristuksen ruumiiseen ja paikallisseurakuntaan.

Seurakunta pysyy yhdessä rakkauden - ei jäsenrekisterin - kautta.

Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus. Joh. 13:35

Seurakunta on Kristuksen ruumis ja Jeesus on sen pää, josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua. Kol. 2:19

Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa. Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren. 1. Kor. 15:37-38

Jeesus tahtoo elää jokaisessa yksilöuskovassa ja tehdä Isän Jumalan tekoja maan päällä jos meidän suuri egomme suostuu väistymään hänen edestään, suostuu luopumaan omasta kunninastaan, kuolemaan omille pyrkimyksillemme ja omalle järkeilyllemme.

Seurakunta ei saa olla itsenäinen toimija, vaan sen tulee alistua pään hallintavaltaan.

Seurakuntaa valvoo vanhemmistoveljet.

Naiset ja lapset eivät ole johtajia kotona eikä seurakunnassa.

Jeesus Kristus on seurakunnan pää. Ihminen joka ottaa pään paikan, korottaa itsensä Jeesuksen paikalle.

Päätä, Jeesusta, hallitsee Isä Jumala, joka on kaiken elämän alkulähde, El Shaddai.

22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
1Kor. 15:22-28

Herätysliike tai kirkko ei saa tulla rakkaaksi. Ne ovat ihmisten järkeilemiä organisaatioita ja varat, jotka Jumala on tarkoittanut almuihin ja evankeliumin julistamiseen, menevät usein seinien ylläpitämiseen.

Kymmenykset olivat leeviläisten osa. Kaikki, mitä meidän haltuumme on uskottu, kuuluu Jumalalle. Me emme ole itsemme omat.

Kuulkaa nyt, te rikkaat: itkekää ja vaikeroikaa sitä kurjuutta, joka on teille tulossa. Teidän rikkautenne on mädännyt, ja teidän vaatteenne ovat koin syömät; teidän kultanne ja hopeanne on ruostunut, ja niiden ruoste on oleva todistuksena teitä vastaan ja syövä teidän lihanne niinkuin tuli. Te olette koonneet aarteita viimeisinä päivinä. Jaak. 5:1-3

Yhä lähempänä on se päivä, jolloin kaikki ihmistekoinen palaa tulessa.

9 Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.
10 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin;
13 sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.
16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.
18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.
1. Kor. 3:9-18

Me emme odota tempausta, vaan Herraamme Jeesusta ja kuolleitten ylösnousemusta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti