tiistai 26. joulukuuta 2023

Istu minun oikealle puolelleni

Daavidin virsi. Herra sanoi minun herralleni: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä (Jahve) panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi".
Ps. 110:1

'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä
(Jahve) panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.
Matt. 22:44
    
Onhan Daavid itse sanonut Pyhässä Hengessä: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä
(Jahve) panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.
Mark. 12:36
    
42 Sanoohan Daavid itse psalmien kirjassa: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni,
43 kunnes minä
(Jahve) panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
Luuk. 20:42     

34 Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni,
35 kunnes minä
(Jahve) panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
Apt. 2:34-35

24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
25 Sillä hänen pitää hallitseman"siihen asti, kunnes hän
(Jahve) on pannut kaikki viholliset (hänen) jalkojensa alle".
1Kor. 15:24-25
    
Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä
(Jahve) panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
Hepr. 1:13

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti