maanantai 22. toukokuuta 2017

Valaja ja savi




Maiju Kuhanen: Herran puhuttelussa s. 39-40

05.04.2014

"Olet lukenut Sanastani, että tähdet sammuvat ja putoilevat taivaalta Suuren Ahdistuksen päivinä. Tuntuuko tämä liian epätodelta ja pelottavalta? Onko mahdollista, että tämä tuttu ja turvallinen luomani luomakunta alkaakin hajota? Enkö pidäkään enää yllä sitä järjestystä ja tuttua vuoden kiertoa ja aikajärjestystä, joka on ollut itsestään selvä asia? Enkö Minä olen voimallinen tekemään luomalleni luomakunnalle mitä Minun oikeudenmukaisuuteni vaatii? 

Jos ihmiset ovat uskoneet sen vihollisen syöttämän valheen, että maailmankaikkeus on syntynyt alkuräjähdyksestä ja että sellainen kaaos järjestyisi itsestään niin, että kukin taivaankappale asettuisi paikoilleen ja alkaisi kiertää omia kiertojaan ilman, että mikään voima niitä ohjaisi ja pitäisi järjestystä yllä, tulen Minä näyttämään, mitä tapahtuu kun Minä otan käteni pois hallitsemasta järjestystä. En salli itseäni pilkattavan loputtomasti. 

 Annoin alussa luomilleni ihmisille tehtäväksi viljellä ja varjella maata ja hallita sitä. Mitä onkaan ihminen tehnyt varjellakseen sitä? Luomakuntakin huokaa ja odottaa vapautusta siitä tuhosta, mitä ihminen on sille tehnyt. Koittaa aika, jolloin ihminen itse tuhoaa sen lopullisesti ahneudessaan ja vallanhimossaan. Silloin koittaa myös Minun aikani lopettaa se mielettömyys, ja siirrän käteni pois ylläpitämästä entistä järjestystä ja annan sen tuhoutua luodakseni sen tilalle uuden ja puhtaan niin kuin se oli alussa. 

Ei ole olemassa mitään voimaa eikä mekanismia, joka voisi luoda ja ylläpitää maailmankaikkeutta, paitsi Minun voimani. Olen Luoja alussa ja lopussa. Mikä on ihminen suuren Luojansa edessä mahtailemassa valheselityksineen? Eikö savenvalaja tee savestaan mitä hän mielessään suunittelee? Ryhtyykö savi neuvomaan ja sanomaan, miksi minusta tällaisen teit? Eikö valajalla ole valta rikkoa ja muovata uudelleen? Mikä sinä ihminen olet selittelemään Luojasi tekoja? Sinä olet savi ja Minä kaiken Luoja, olen Valaja. On aika asettaa savi ja Luoja oikeille paikoilleen.

Kun sinut loin, asetin sinut asumaan ihanaan istuttamaani paratiisiin. Annoin sinulle myös vapaan tahdonvalinnan, koska en halunnut sinusta robottia. Sinä valitit kuitenkin oman tuhosi. Nyt Minä annan sinulle uuden valinnan mahdollisuuden, joka ratkaisee sinun iankaikkisuutesi. 

Vihollinen tekee kaikkensa estääkseen sinua valitsemasta paratiisia uudelleen. Olen tehnyt omalta puolaltani kaiken mahdollistaakseni sinulle ihanan vaihtoehdon. Poikani lunasti sinut ristillä maksamalla hinnan, joka tarvitaan uuteen paratiisiin pääsemiseksi. Sinun tulee käyttää vapaata tahtoasi taas kerran ja ottaa vastaan lunastushinta. Poikani veri on ainoa pääsymaksu tähän valtakuntaan. 

Toinen vaihtoehto on mennä helvetin tuleen yhdessä vihollisen kanssa. Harmaata aluetta ei ole. On vain nämä kaksi vaihtoehtoa. Sinä valitset nyt itse. 

Minulla on kaikesta huolimatta sinua kohtaan hyvä tahto. Odotan ja toivon sinun valitsevan itsellesi hyvän eikä pahan. Olen tuhlaajapojan Isä ja odotan häntä saapuvaksi kotiin. Minun sylini on edelleen avoinna rakkauden ja anteeksiannon kanssa. Odotan saavani järjestää sinulle kotiin saapumisesi juhlan."

***

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti