keskiviikko 3. toukokuuta 2017

Historian Jeesus, islamilainen näkökulma


17 min eteenpäin

"...kiitos Jumalalle, maailma muuttuu ja tänään maailma kuuntelee, koska ihmiset eivät ole tyytyväisiä istumaan kirkossa tai istumaan kotonaan tai polvistumaan ymmärtämättä, ketä rukoilee ja kuka heidän rukouksiinsa vastaa. Ihmiset haluavat tietää. Elämme kuituoptiikan aikaa; haluamme tietää puhelimitse tai haluamme tietää television tai tietokoneen välityksellä, haluamme tietää, koska tämä on tietämyksen aikakausi, ja ihmisille ei riitä enää pelkät mysteerit.

Synnyin kristittyyn kotiin, olin yksi kymmenestä lapsesta, joita äitini, Jumala häntä siunatkoon, ei pystynyt hoitamaan. Lastensuojeluvirasto antoi äidilleni apua ja jakoi meidät eri kristittyihin koteihin. Usein löysin itseni orpokodista. Ollessani 4-16-vuotias, olin ollut kuudessa eri orpokodissa tai sijaiskodissa. Jokainen niistä tunnusti eri kirkon tai herätysliikeen oppia. Ehkä sanot, että se on häpeä. Ei, se ollut häpeä, se oli siunaus. Koska 16-vuotiaana olin maistanut täyden buffetin.

Menin kirkkoon joka sunnuntai, vaikka en kuunnellut. Kävin kirkossa joka sunnuntai, ja koska olin hyvä lukemaan, luin kaiken mitä he antoivat minulle, mutta esitin paljon kysymyksiä. Kaikkivaltiaan Jumalan armosta nämä kysymykset antoivat minulle joitain vastauksia. Ja niin, ollessani 17-18-vuotias, olin kokenut kahdeksan eri kirkkokuntaa tai herätysliikettä, joten uskon, että tuolloin minun rakkauteni ja yhteyteni Jeesukseen oli rajattu. Uskon, että siihen aikaan minulla oli aito huoli miten saada yhteys Jeesukseen Kristukseen, mutta valitettavasti, mitä enemmän kyselin, mitä enemmän luin, sitä turhautuneemmaksi ja hämmentyneemmäksi tulin. Ja minä tahdoin vain tietää, tahdon sinun tietävän, tahdon meidän kaikkien tietävän, ja meilllä on oikeus tietää: Onko Jeesus Kaikkivaltias Jumala? Onko Jeesus itse luonut itsensä? Loiko Jeesus taivaan ja maan, lukemattomat planeetat, galaksit? Onko Jeesus kaikkivaltiaan Jumalan Poika?"

"Khalid Yasin eli šeikki Khalid Yasin (s. 1946 Harlem, New York, Yhdysvallat) on syntyjään yhdysvaltalainen kristitty ja nykyisin muslimi ja islamin opettaja. Hän kääntyi islamin uskoon 1960-luvulla. Yasin on naimisissa, ja hänellä on 12 lasta.
Yasin on tullut tunnetuksi ympäri maailman erityisesti ei-muslimeille suunnatuista islamia koskevista luennoista. Hän on lisäksi hyvin suosittu nuorempien muslimien joukossa."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Khalid_Yasin

Muslimit tutkivat Raamattua usein tarkemmin kuin kristityt eikä heillä yleensä ole katolista aivopesua, kuten meillä. Tosin sanoen, he ovat kykeneviä tutkimaan Raamattua objektiivisesti; ilman meidän kirkkomme historian katolista painolastia ja puoluemieltä.  Polttava kysymys on heillä, kuten juutalaisillakin: onko Jeesus Jumala. Jos todella rakastat totuutta ja tahdot sen löytää, niin Jumala kyllä näyttää sinulle Raamatusta, että Jeesus ei ole Jumala.

Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
Mark. 10:18

Muslimit näkevät mielettömyyden, jota aivopestyt kristityt eivät näe. Sanoisin, että he ovat tehneet ja tekevät upeaa työtä tutkimalla Raamattua, lähtökohtanaan todistaa kolminaisuusoppi valheeksi ja sen myötä koko kristinusko valheeksi. Kolminaisuusoppi ei kestä lähempää tarkastelua Raamatun valossa. Se on pelkkä kupla.

Ilman kolminaisuusoppia maailma olisi evankelioitu todennäköisesti jo ensimmäisen vuosituhannen aikana.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti